Corona update: training volwassenen

 Nijmegen, Donderdag 14 mei 2020

Beste allemaal,

We informeren jullie graag over de vorm waarin we de trainingen gaan opstarten.
We zijn heel blij dat er weer mogelijkheden zijn om de baan en bos/weg trainingen weer op te pakken, er geldt wel een aangepaste procedure.

Om iedereen een veilige training aan te bieden, voeren we de volgende veranderingen door:

  • Groepsgrootte: om voldoende afstand tot elkaar te behouden zijn de groepen beperkt: bos/wegtraining 14 lopers + 1 trainer of bij baantraining 9 lopers + 1 trainer.
  • Aanmelding voor elke training: voor elke training die je wil volgen dien je je aan te melden bij je trainer, 24 uur van tevoren. Indien de groep te groot wordt dan zal er waar mogelijk een extra trainer ingeschakeld worden. Lukt dit niet, dan kun je helaas die training niet meedoen. Heb je de contactgegevens van je trainer niet, vraag deze dan op bij TC@cifla.nl of secretariaat@cifla.nl
  • Verzamelpunt start training: je trainer bepaalt waar er verzameld wordt, na je aanmelding communiceert de trainer hierover. We vermijden de atletiekbaan als verzamelpunt.
  • Toegang atletiekbaan: Trainen op de atletiekbaan voor volwassenen kan alleen na 19:30 uur. Vanaf 19:20u mag je wel alvast je fiets stallen. Kleedkamers zijn niet toegankelijk, ook de kluisjes niet. Toiletbezoek kan alleen iom de toezichthouder ter plaatse (je moet de sleutel vragen). Om 21:00uur sluit de baan.
  • Aanvullende trainingsmomenten: wanneer de trainingsgroepen vol raken, proberen we op een andere dag te trainen. Je trainer communiceert hierover met je.

Bovenstaande betekent dat de baantraining van vanavond nog niet gaat plaatsvinden, vanwege de te korte aanmeldtijd. Vanwege onderhoud is de baan niet te gebruiken van 19 t/m 20 mei en 25 t/m 27 mei. Daarna kunnen de baantrainingen opgestart worden.

De eerst mogelijke Cifla training die kan doorgaan is dus zondag aanstaande, de fartlektraining.

Mogelijk overbodig, maar hierbij nog de algemene richtlijnen die gelden tijdens alle trainingen:

  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar;
  • Bij gezondheidsklachten, of twijfel daarover: kom niet trainen maar blijf thuis.

Mocht iets niet helder zijn, laat het de trainerscommissie weten.

Veel plezier bij je eerstvolgende training,

Sportieve groeten,

Bestuur en trainerscommissie van AV Cifla